foto
  • Imprimeix

Decàleg per al foment del mecenatge i el patrocini cultural

Aquest document proposa una sèrie d'estratègies de política governamental alhora que informa a agents culturals i entitats donants sobre recursos de mecenatge i patrocini.

Les mesures concretes que s'hi formulen suposen el punt de partida per a una negociació més àmplia amb el conjunt d'operadors del sector. L'objectiu d'aquest treball que es fa públic és el d'establir unes bases per reorientar la transformació de les polítiques culturals, econòmiques i fiscals fins ara vigents.

Tres eixos clau s'utilitzen per explicar les pràctiques de patrocini i mecenatge, així com per organitzar les propostes i recomanacions que recull l'estudi:

a) La realitat social, un aspecte que té en compte la formació dels valors i les tendències socials, el comportament dels públics culturals i dels mitjans i les xarxes de comunicació.

b) Les polítiques públiques, tant les específiques de cultura com les econòmiques i fiscals, les comunicatives, d'educació i de regulació del tercer sector.

c) Els operadors, que inclou les empreses i els donants particulars, les entitats culturals receptores i els agents i les plataformes de mediació.

Les estratègies d'actuació inclouen tant orientacions genèriques com accions d'ordre legislatiu i executiu, així com canvis d'hàbits en la gestió dels agents que treballen en cultura.

Aquest Decàleg és el resultat d'un treball dut a terme per la Universitat de Barcelona per encàrrec del CoNCA que ha comptat amb el suport de Fundació Banc de Sabadell.

 

Autor/sConsell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA)
Pàgines28
Dades tècniquesDipòsit legal: B 13596-2015
Any2015
Decàleg per al foment del mecenatge i el patrocini cultural