foto
  • Imprimeix

Informe anual sobre l'estat de la cultura i de les arts 05_2017 LA CULTURA, EIX DE LES POLÍTIQUES PÚBLIQUES

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) radiografia anualment la situació del sector cultural i presenta l’informe al Parlament de Catalunya, al Departament de Cultura, als agents responsables de les polítiques culturals del país i al sector cultural, implicat enguany en la seva elaboració mitjançant un procés participatiu.

Aquest informe es fa públic en unes circumstàncies excepcionals, en les quals el CoNCA reclama la centralitat de la cultura en la configuració de les polítiques públiques. La precària situació econòmica de la darrera dècada i els canvis de direcció en l’acció desenvolupada pel Departament de Cultura han tensionat el teixit cultural i artístic del país, i per revertir aquesta situació de mínims el CoNCA es marca com a prioritat sumar esforços en l’Acord Nacional de Cultura, que permeti tenir una visió compartida de la política cultural més enllà dels mandats polítics.

Altres temes destacats que generen reflexió en aquest informe són el paper de la política cultural arreu del territori, els drets dels treballadores de la cultura, la dimensió educativa de la cultura o el rol que han de jugar els mitjans de comunicació públics en la difusió de la cultura i de les arts.

Un any més, l’informe del CoNCA incorpora la mirada de col·laboradors externs que enguany es centra en la reflexió sobre les estratègies de comunicació de la cultura i inclou els següents articles: 

Personal branding. Artistes, gestió cultural i la seva humanització a través de les eines digitals. Helena Casas, consultora i docent de màrqueting digital i personal branding

Màrqueting i desenvolupament de públics Jaume Colomer, consultor especialitzat en màrqueting, Bissap Consulting SLÈxits i mancances de la batalla analògica. Àlex Gutiérrez, periodista del diari Ara, director fundador dels portals Comunicació21 i Cultura21, i de la revista Benzina.

El tret de sortida de la web 4.0 i la promoció cultural. Montserrat Peñarroya, directora a 3Isic – Institut Internacional per a la Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement.

Com ser més eficients a l’hora de comunicar amb els nostres públics. Pepe Zapata, gestor cultural, director de Comunicació, Màrqueting i Públics del Grup Focus.

L’informe clou amb el tradicional recull d’indicadors culturals que, entre altres coses,  serveixen per fer un seguiment de la situació dels diferents sectors culturals, la despesa pública i privada en cultura, les pràctiques culturals dels catalans i el dinamisme econòmic i social de la cultura.

 

Autor/sCoNCA
Pàgines120
Dades tècniquesDipòsit legal: B-8485-2013
Any2017
Informe anual sobre l'estat de la cultura i de les arts 05_2017  LA CULTURA, EIX DE LES POLÍTIQUES PÚBLIQUES