diaris
  • Imprimeix

Els ensenyaments artístics superiors, a debat

30/05/2018 11:05
foto
foto

Presentació als centres formatius artístics superiors de l’informe L’educació superior en l’àmbit artístic a Catalunya. Estudi i proposta d’organització. 25 de maig de 2018

Davant la fragmentació dels ensenyaments artístics superiors al nostre país, el CoNCA vol obrir el debat sobre la seva articulació i dimensió global, la implicació pública en l’estructuració de l’oferta formativa i el reconeixement de les titulacions. Més de 8.000 estudiants estan vinculats a aquests estudis, amb més de 1.500 titulats per any, i no sempre ho fan en les mateixes condicions d’equitat i qualitat que els d’altres disciplines.

 

Per dur a terme aquest propòsit el Consell va encarregar a Francesc Xavier Grau, ex-rector de la URV, un informe i una proposta d’organització troncal dels estudis superiors, que el passat 25 de maig es va avançar als centres i que serà presentat públicament a la tardor.

 

En altres països d’Europa (Alemanya, Àustria, Suïssa, Suècia, Finlàndia, Noruega, Dinamarca, Holanda, Bèlgica, Portugal o Grècia) la responsabilitat de l’educació superior artística recau en les institucions universitàries, majoritàriament públiques i autònomes. A Espanya s'ha adoptat un model centralitzat, sota la responsabilitat directa de l’Administració, que ha conduit a una situació diferenciada respecte dels estudis superiors en d’altres àmbits desenvolupats a les universitats. La distinció ha repercutit en aspectes com són la limitació a l’accés dels estudiants a aquests ensenyaments per raons econòmiques i en el desenvolupament de la seva qualitat.

 

Davant d’aquesta excepcionalitat i des del moment en què l’educació superior artística es reconeix com a part integral de les necessitats del país, el CoNCA reivindica per aquests estudis els mateixos drets que tenen d’altres disciplines.